Steel the light Steel the Light - home
του Φάνη Μανταίου

Nightfall - Η επιστροφή

Read english text

Nightfall

Μετά από αρκετά χρόνια απουσίας, οι θρυλικοί Nightfall επέστρεψαν με το άλμπουμ Cassiopeia. Ανατρέχοντας ξανά στην ελληνική μυθολογία, δε διστάζουν να επαναπροσδιορίσουν τον ήχο τους για άλλη μια φορά, φροντίζοντας φυσικά να μη λείπει το προσωπικό τους στίγμα. Επικοινωνήσαμε με την Ευθύμη Καραδήμα για να μας λύσει κάποιες απορίες σχετικά με το νέο τους πόνημα αλλά και το συγκρότημα γενικότερα. Απολαύστε!


Wild Thing: Είχατε διαλυθεί το 2006. Ποιο ήταν το κίνητρο για την επανένωση και πόσο αυτό το τετραετές διάλειμμα επηρέασε τη μουσική των Nightfall;

Ευθύμης Καραδήμας: Εν είδει αγρανάπαυσης σιγήσαμε για κάποια χρόνια. Πιστεύω για καλό ήταν.

WT: Έχω την εντύπωση ότι το Cassiopeia είναι το πιο διαφοροποιημένο ηχητικά άλμπουμ των Nightfall. Συμφωνείς; Τι σας ώθησε στο να επαναπροσδιορίσετε τον ήχο σας σε τέτοιο βαθμό;

E.K.: Το Macabre Sunsets μετά το Parade into Centuries, ή το Lesbian Show μετά το Athenian Echoes και ακόμα περισσότερο το Diva Futura που ακολούθησε, ήταν όλα βήματα μπροστά αλλά όχι σε ευθεία γραμμή. Η διαφοροποίηση και η επαναπροσδιόριση είναι βασικά στοιχεία του αέρα που αναπνέουμε σα Nightfall.

W.T.: Γνωρίζω πως οι ηχογραφήσεις έλαβαν χώρα σε τέσσερα διαφορετικά σημεία του πλανήτη. Γιατί συνέβη αυτό και τελικά πιστεύεις ότι ωφέλησε τον ήχο του δίσκου; Ποιος ανέλαβε την παραγωγή;

E.K.: Η απόσταση γεννά προκλήσεις. Μια από αυτές είναι και τα των ηχογραφήσεων. Αυτή τη φορά αποφασίσαμε να ηχογραφήσει ο καθένας με τον ηχολήπτη και το στούντιο της προτίμησής του. Η πρακτική ευκολία αλλά και η άνεση αυτού του τρόπου φάνηκαν στο αποτέλεσμα από τη πρώτη στιγμή.

WT: Σε ποια ανήκει η φωνή που παίζει το ρόλο της Κασσιόπης; Με τι κριτήρια την επιλέξατε;

E.K.: Στην αλαζονεία που τρώει το ανθρώπινο είδος στη προσπάθεια του τελευταίου να υπερκεράσει τις φυσικές αδυναμίες του και να γίνει ένα με το άλλο δημιούργημά του, τους Θεούς.

WT: Η Κασσιόπη, όπως είναι γνωστό από τη μυθολογία, πλήρωσε το αμάρτημα της υπεροψίας. Θεωρείς ότι ο μύθος συνδέεται κατά κάποιον τρόπο με τα όσα δεινά λαμβάνουν χώρα αυτόν τον καιρό στην Ελλάδα;

E.K.: Με όσα λαμβάνουν χώρα διεθνώς, ναι. Δεν είναι κάτι καινούργιο. Ούτε ανακαλύπτεται ο τροχός, όπως μπορεί να νομίζουν πολλοί. Η ιστορία του ανθρώπινου είδους βρίθει παραδειγμάτων που είναι τόσο ίδια με τα σημερινά, θαρρείς πως μόνο τα χρώματα και οι εικόνες αλλάζουν. Η τιμωρία είναι αναπόφευκτη.

WT: Γιατί πιστεύεις ότι πολλές μπάντες δεν καταπιάνονται στιχουργικά με την ελληνική μυθολογία αλλά προτιμούν κατά κόρον τη σκανδιναβική;

Cassiopeia coverE.K.: Ίσως γιατί δε γνωρίζουν ότι η τέχνη είναι τρόπος έκφρασης χωρίς φραγμούς και κρύβουν εαυτόν πίσω από τη σιγουριά της αντιγραφής, της σίγουρης συνταγής δηλαδή που οι σκανδιναβοί έχουν διαφημίσει έξυπνα και όποιος την ακολουθεί «περπατά στα σίγουρα».

Ένας άλλος λόγος είναι ότι η Ελληνική ιστορία-μυθολογία έχει βάθος και απαιτεί σπουδή. Δεν είναι εύπεπτη όσο η Σκανδιναβική. Είναι και ο παρωχημένος τρόπος που τη διδάσκουν οι καθηγητές που δεν κάνει καλό. Την παίρνει η μπάλα στα πλαίσια της αντίδρασης του ατόμου, που μέσω της μουσικής του αντιδρά σε κάθε τι που τον καταπιέζει.

Το να αγνοούν την Ελληνική ιστορία δε το σκέφτομαι καν. Τρομάζω.

WT: Συνεχίζετε να ανήκετε στο δυναμικό της Metal Blade;

E.K.: Ναι.

WT: Ποιος θα έλεγες ότι είναι ο πιο αντιπροσωπευτικός δίσκος των Nightfall;

E.K.: Όλοι, στην περίοδο που ο καθένας ηχογραφήθηκε. Αυτή τη στιγμή λοιπόν το Cassiopeia!

WT: Είστε ένα συγκρότημα που ξεκίνησε στις αρχές των 90s και έκτοτε είχε μια σταθερή πορεία δισκογραφικά. Τι σας ωθεί να συνεχίζεται να είστε ενεργοί;

E.K.: Η ανάγκη έκφρασης. Το να απελευθερώνεις τη ψυχή σου από τα σκατά που σε ταϊζει η ρουτίνα της ζωής είναι ευλογία.

WT: Να υποθέσω ότι μετά την κυκλοφορία του δίσκου θα ακολουθήσει περιοδεία και συναυλίες;

E.K.: Δεν είναι στις προτεραιότητές μας μια εξαντλητική περιοδεία. Το σημαντικό για εμάς είναι η έκφραση αυτή καθεαυτή.

WT: Ευχαριστώ για το χρόνο και τις απαντήσεις!

E.K.: Εμείς ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Nightfall

Ακολουθεί το κείμενο της συνέντευξης στα αγγλικά:

After several years of absence, legendary band Nightfall returns with the album Cassiopeia. Using greek mythology once again they do not hesitate to redefine their sound once more making sure it carries their trademark elements. We contacted Efthimis Karadimas to ask some questions about their new piece of art and the band in general. Enjoy!


Wild Thing: You had split up in 2006. What was the motive for you to reunite and how much did that four-year break affect Nightfall's music?

Efthimis Karadimas: We remained silent for a few years in order to rest. I think it was for the best.

WT: I think that Cassiopeia, as far as the sound is concerned, is the your most individual of your albums. Do you agree? What forced you to redefine your sound to that extend?

EK: Macabre Sunsets after Parade into Centuries or Lesbian Show after Athenian Echoes and, even more, Diva Futura that followed, were all steps further but not within a straight line. Differentiation and redefinition are staple elements of the air that we breath as Nightfall.

WT: I know that the recording sessions took place in four different parts of the planet. Why did that happen and in the end do you believe that it benefited the album's sound? Who did the production?

E.K.: Distance creates challenges. One of them is also the recording procedure. This time we decided that everyone should record with the sound engineer of their choice and also in the studio of their choice. The practical benefits and the comfort of that can be heard in the end result, right from the beginning.

WT: To whom does the voice that plays the role of Cassiopeia belong? What were the standards of choosing her?

E.K.: To the arrogance that consumes the human species in its effort to overcome its physical disadvantages and become one with its other creations, the Gods.

WT: As it is known from Greek mythology, Cassiopeia paid the price of pride. Do you feel that the myth does somehow connect to all the malevolent things that take place in Greece in our days?

E.K.: With everything that takes place internationally, yes. It's nothing new. Nor is the wheel invented as others might think. The history of mankind is full of examples similar to the situation today. It's almost as only colors and images change. The punishment is inevitable.

WT: Why do you think that many bands don't lyrically deal with greek mythology but prefer, almost always, the Scandinavian one?

E.K.: Maybe because they do not know that art is a way of expression without boundaries and hide themselves behind the safety of copying, the easy way so to speak, that Scandinavians have advertised smartly and anyone who follows them, risks less.

Another reason is that theEfthimis Karadimas of Nightfall greek history and mythology have depth and require study. It is not as easy to learn and understand, as the Scandinavian one. The way that teachers teach it doesn't help either. It is lost in favor of the reaction of the person that via his/her music reacts to anything that suppresses him/her.

I don't even think about the possibility of people ignoring the greek history. It scares me.

WT: Are you still on Metal Blade's roster?

E.K.: Yes.

WT: Which would you say is the most representative Nightfall album?

E.K.: All of them, at the time they were recorded. So right now, I would say Cassiopeia!

WT: You are a band that started in the early 90s and so on you have a steady album output. What is it that still keeps you active?

E.K.: The need to express ourselves. It's a blessing to free your soul of all the shit that the daily routine feeds it.

WT: Should I assume that after the album's release, some concerts or a tour will follow?

E.K.: An exhaustive tour is not one of our priorities right now. What's really important for us is the expression itself.

WT: Thank you for your time and answers!

E.K.: We thank you for the support!


σχόλια αναγνωστών

Tags: Nightfall, Cassiopeia, greek metal scene, interview






2014 hard 'n' heavy tunes:

Άρης 'Ymir' Πολιτόπουλος: Top-20 albums 2014

  1. ΥΟΒ: Clearing the Path to Ascend
  2. 1000Mods: Vultures
  3. Allochiria: Omonoia
  4. Mastodon: Once More 'round the Sun
  5. Planet of Zeus: Vigilante
  6. John Garcia: John Garcia
  7. Orange Goblin: Back from the Abyss
  8. Villagers of Ioannina City: Riza
  9. Solstafir: Otta
  10. Electric Wizard: Time to Die
  11. Machine Head: Bloodstone and Diamonds
  12. Bongripper: Miserable
  13. At the Gates: At War with Reality
  14. Crowbar: Symmetry of Black
  15. Triptykon: Melana Chasmata
  16. The Graviators: Motherload
  17. Dead Congregation: Promulgation of the Fall
  18. Mantar: Death by Burning
  19. Primordial: Where Greater Men Have Fallen
  20. Hark: Crystaline

Φάνης Μανταίος: Top-20 albums 2014

  1. Blues Pills: Blues Pills
  2. Bernie Marsden: Shine
  3. Slough Feg: Digital Resistance
  4. Mausoleum Gate: Mausoleum Gate
  5. Black Trip: Goin' Under
  6. Triptykon: Melana Chasmata
  7. Nashville Pussy: Up the Dosage
  8. Obituary: Inked in Blood
  9. Admiral Sir Cloudesley Shovell: Check 'em Before you Wreck 'em
  10. Dread Sovereign: All Hell's Martyrs
  11. Earth: Primitive and Deadly
  12. Cannibal Corpse: A Skeletal  Domain
  13. Overkill: White Devil Armory
  14. Dead Congregation: Promulgation of the Fall
  15. Grand Magus: Triumph and Power
  16. Nachtmystium: The World We Left Behind
  17. Devilment: The Great and Secret Show
  18. Giant Squid: Minoans
  19. Riot V: Unleash the Fire
  20. Rog & Pip: Our Revolution

Caught Somewhere in Time:

(Ξεσκονίζοντας ξεχασμένες πτυχές της δισκοθήκης)

  • W.A.S.P. - The Headless Children [1989]
  • Granicus - Granicus [1973]
  • King Diamond - Fatal Portrait [1986]

New Wave of Worth-Listening-To Heavy Metal

(Νέες κυκλοφορίες, νέες μπάντες, νέο καλό μέταλλο)

  • Exarsis - The Brutal State
  • Goat - World Music
  • In Solitude - Sister
περισσότερες στήλες