Εναλλακτικές διαδρομές εναλλακτικές διαδρομές - home
της Άντας Λαμπάρα

BLML και δώρα φέροντες

Οι BLML είναι η συνέχεια των Blackmail που επιστρέφουν μετά από δέκα χρόνια δισκογραφικής αποχής με ένα καταπληκτικό άλμπουμ, το The Gift. Το προσωπικό project του Γιώργου Καρανικόλα (Last Drive) είναι πλαισιωμένο με ερμηνευτικές και συνθετικές αρετές. Η ηχογράφηση ακούγεται πλούσια και η πρoσέγγιση πολυδιάστατη. Με περισσότερο βάθος στις ενορχηστρώσεις και ένα instrumental ("Hermione's Sleep Code") που μας απογειώνει και συγκαταλέγεται στις κορυφαίες στιγμές της μπάντας. Τον Γιώργο Καρανικόλα τον χαρακτηρίζει μια ήσυχη δύναμη. Τρεις δεκαετίες τώρα εκτονώνει τις μουσικές του ανησυχίες που γι' αυτές θα μιλήσει στη στήλη μου. Είναι τιμή μου και τον ευχαριστώ.

ΑΛ: Πότε ξεκίνησαν οι μουσικές σου ανησυχίες για κάτι πιο προσωπικό;

ΓΚ: Πάντα εκφραζόμουν προσωπικά μέσα από το γκρουπ που ήμουν. Και κύρια μέσα από τους Last Drive. Απόλυτα προσωπικά θα έλεγα. Εκείνο που κάποιες στιγμές δοκίμαζα είναι το πώς θα λειτουργούσε το πράγμα σε διαφορετικά περιβάλλοντα. Αυτό συμβαίνει και με τους Blackmail πέρα από το ότι είμαστε φίλοι που παίζουμε μαζί μουσική εδώ και πολλά χρόνια. Είναι σαν να εμπιστεύεσαι τις κρυφές σου επιθυμίες και να τις βλέπεις να μετουσιώνονται σε κάτι που δεν είναι πια προσωπικό, αλλά νοιώθεις όμως σίγουρα πως είναι κάτι πολύ δικό σου.

ΑΛ: Κυκλοφορήσατε νέο υλικό, το LP 'The Gift'. Τι έχεις να μας πεις γι' αυτό;

ΓΚ: Το The Gift κυκλοφόρησε το Δεκέμβρη. Τα τραγούδια - γιατί είναι τραγούδια, δεν είναι κομμάτια - τα ηχογραφήσαμε το καλοκαίρι του 2011 στο Fab Liguid Studios. Κάναμε την παραγωγή εγώ, ο Ottomo και ο Jimmy Spliff. Το πράγμα δούλευε για δύο χρόνια πριν αποφασίσουμε να ηχογραφήσουμε. Υπήρχε μία κινητικότητα στη διαδικασία της δημιουργίας του. Αφήσαμε το χρόνο στην άκρη και κοιτάξαμε να περάσουμε καλά. Όταν λέω να περάσουμε καλά, εννοώ να φτάσουμε δυνητικά σε ένα σημείο όπου ό,τι γούσταρε να δοκιμάσει ο καθένας μας, όσο τραβηγμένο κι αν ήταν, να το δούμε. Εκτός από την βασική δομή των τραγουδιών τίποτα δεν ήταν δεδομένο. Πολλές φορές οι μουσικοί φρικάρουν όταν τους ζητάς να μπουν στο στούντιο και να γράψουν ότι γουστάρουν εκείνη την ώρα ή εν πάσει περιπτώσει να κάνουν ό,τι πιo τρελό περνάει από το μυαλό τους. Σε μας αυτό λειτούργησε φυσικά χωρίς να αποδομηθεί η ουσία, που ήταν να κάνουμε κάτι που δεν είναι άσκηση ύφους, κάτι που να μπορεί να ανοίξει “δρόμους”, κάτι δυνατό που να εκφράζει “σίγουρα” συναισθήματα, κάτι αυθύπαρκτο, κάτι ιερό.

ΑΛ: Θα ήθελα να μου μιλήσεις για τους μουσικούς που συμμετείχαν και πρόσθεσαν τη δική τους πινελιά.

ΓΚ: Ο Αργύρης είναι ‘old pal’ από τους Blackmail. 'Εχει παίξει σε όλα τα άλμπουμ μπάσο και είναι ‘brother in life’. Ο Πάνος Τόγιας έπαιξε στο τρίτο άλμπουμ των Blackmail, το Seven, και μ' αυτόν κυρίως ξεκίνησα να δουλεύω τις ιδέες του The Gift. Ο Tellos είναι φίλος και παίζει πιάνο και keyboards. Ο Μιχάλης Βρέττας από τους Underwater Chess και ο Άρης Ζέρβας παίζουν τις βιόλες. Από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλοί φίλοι που έσκασαν στο στούντιο και “έγραψαν”. Οι υπόλοιποι Last Drive, ο Αποστόλης από τους Εκτός Ελέγχου, ο Φάνης και ο Lo-Fi από τους Be Bop Jungle.

ΑΛ: Από πού αντλείς τη θεματολογία των στίχων σου;

ΓΚ: Δεν υπάρχουν όρια. Όπως όταν γυρνάς ένα καλειδοσκόπιο, οι εικόνες που ρολάρουν είναι δυνατό να περιγραφούν με πολλούς τρόπους. Ένοιωθα τόσο μπλέ που αποφάσισα να γίνω κόκκινο, θα προτιμούσα όμως η αύρα μου να είναι πορτοκαλί. Στο The Gift η εξέλιξη του δίσκου βασίζεται στους στίχους. Κάθε τραγούδι είναι ένα σταυροδρόμι. Ζώντας βέβαια σε ένα δεδομένο περιβάλλον, οι στίχοι πολλές φορές καταγράφουν τη σχέση σου με αυτό και κάποιες φορές την άρνηση σου να το περιγράψεις με τον τρόπο που το κάνει η τηλεόραση και τα social media. Έτσι πιθανά ενσωματώνεις από την “πραγματική ζωή” τα εξαιρετικά για σένα και απόκρυφα σημεία που σε ενδιαφέρουν. Για παράδειγμα, στο "Monkey Brain", η “κοσμική” άποψη συναντάει εύκολα την καθημερινή “δουλειά” για την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους. Και το πόσο βίαια συμβαίνει αυτή. Στην άλλη πλευρά ο πολύ προσωπικός τόνος του "Devil's Toy" ακουμπάει εύκολα στην εικόνα μιας κοινωνικής απόρριψης. Η πρόκληση όταν γράφω στίχους είναι να καταφέρω να τρομάζω τον εαυτό μου.

ΑΛ: Πρόκειται το 'The Gift' να περάσει τα ελληνικά σύνορα;

ΓΚ: Κάναμε κάποιες συζητήσεις κι αν όλα πάνε καλά, θα γίνει και αυτό σύντομα.

ΑΛ: Να αναμένουμε μια επανακυκλοφορία του, γιατί ήδη έχει εξαντληθεί;

ΓΚ: Σε λίγες μέρες θα έχουμε στα χέρια μας τη δεύτερη κοπή. Είναι και πάλι περιορισμένα αντίτυπα, σε χρυσό βινύλιο αυτή τη φορά. Τα περισσότερα είναι ήδη κλεισμένα από δισκάδικα του εξωτερικού.

ΑΛ: Υπάρχουν σχέδια για περιοδεία ή κάποιες συναυλίες για να υποστηρίξετε το νέο άλμπουμ σας;

ΓΚ: Σίγουρα, μόνο που δεν ξέρω πότε. Αυτή την εποχή είμαστε στο στούντιο με τους Last Drive και ηχογραφούμε ένα EP. Παράλληλα οι BLML ετοιμάζουμε δύο βίντεο με τραγούδια από το The Gift. Σίγουρα θα κάνουμε συναυλίες, απλά δεν ξέρω αν θα γίνει άμεσα.

 


σχόλια αναγνωστών

Tags: BLML, Blackmail, Γιώργος Καρανικόλας, Last Drive, greek rock scene, interview






περισσότερες στήλες